Redovisning i Göteborg
Kontera Mera hjälper små som stora företag i Göteborg med sin redovisning men vi har även kunder i andra delar av landet.
När du väljer att låta oss ta hand om din redovisning säkerställer du att Skatteverket får rätt information – i rätt tid. Vi gör periodiska sammanställningar och ser till att din skattedeklaration kommer in som den ska, med momsredovisning, personalskatter, sociala avgifter samt preliminärskatt. Om du så önskar kan vi även ta ansvar för att moms och skatt betalas in till ditt skattekonto i rätt tid. Antingen varje månad, kvartalsvis eller en gång om året, beroende på hur ditt bolag ser ut och vilken metod du valt för ditt företag.
Vi genomför även årsbokslut och årsredovisningar enligt Bokföringsnämndens regler, samt hjälper dig med din deklaration. Därtill har vi stor erfarenhet av myndighetskontakter, såsom Skatteverket och Bolagsverket och kan vara behjälpliga vid t.ex. bolagsändringar samt skatte- och avgiftsregistreringar.
God redovisningssed
Givetvis följer vi god redovisningssed och vi uppdaterar kontinuerligt våra system och rutiner enligt de senaste reglerna från Bokföringsnämnden och Skatteverket.
Önskar du bli uppringd? Skicka ditt nummer så ringer vi inom kort
Er externa ekonomiavdelning
För många av våra kunder fungerar vi som en extern ekonomiavdelning och sköter allt från fakturering och kvittoscanning till årsbokslut och ekonomisk rådgivning. På så sätt skapar vi tillsammans en bra överblick över företagets ekonomi, vilket gör redovisningsarbetet mer effektivt samtidigt som det säkerställer kvaliteteten.
Kontakta oss gärna så träffas vi över en kopp kaffe och går igenom hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt.
Köper och/eller säljer du inom EU?
Om du köper och säljer varor eller tjänster inom EU, är det några saker som är extra viktiga att tänka på. Bland annat gäller då andra momsregler. Vi har stor erfarenhet av att hjälpa företag som handlar inom EU och vet därför vad som gäller och vilka frågeställningar som kan uppstå.
Driver du företag inom byggsektorn?
Ända sedan vi startade har vi haft många kunder inom byggsektorn. Även här finns många regler att förhålla sig till som inte finns i andra branscher. Därför är det många företag som hanterar ROT m.m. som gärna rekommenderar oss som redovisningskonsult. Eftersom vi jobbar dagligen med dessa frågor har vi alltid uppdaterade kunskaper om vad som gäller.
Kom förbi oss på en kopp kaffe…
Vårt fina kontor ligger i det moderna kontorshotellet Avillage på Datavägen 14a i Sisjön.

Löpande Bokföring
Vi bokför alla affärshändelser såsom försäljningar, inköp, inbetalningar osv. kronologiskt och systematiskt med den korrekta metoden för ditt bolag. Till varje händelse måste det finnas ett verifikat...
Läs mer
Moms/skatt
Varje månad görs det en skattedeklaration innehållande moms, personalskatter, sociala avgifter samt preliminärskatt för bolaget.
Läs mer
Löner/Anställda
Vi räknar ut korrekt lönekostnad och semesterersättning, samt ser till att rätt skattetabell används. Vi skickar ut lönespecifikationer till de anställda...
Läs mer
Fakturering/Rot
Bokslut
Diverse
- Vi betalar dina leverantörsfakturor.
- Vi hjälper dig med myndighetskontakter.
Ska vi börja med ett samtal?
Ring oss eller bli uppringd